luni, 12 noiembrie 2007

PORTOFOLIUL ELEVULUI

Portofoliul elevului include rezultatele relevante, obtinute prin metode si tehnici de evaluare (probe scrise, verificări orale, probe practice, autoevaluare, proiect, observarea sistematica a comportamentului, etc.) sau prin activităţi extracurriculare. Elevul are libertatea de a cuprinde în portofoliu materialele pe care le considera necesare sau care îl reprezintă cel mai bine.

Portofoliul reprezintă “cartea de vizita” a elevului, prin care profesorul poate să-i urmărească progresul – în plan cognitiv, atitudinal şi comportamental – la o anumită disciplină de-a lungul unui interval mai lung de timp ( un semestru sau un an scolar).

Reprezintă un pact între elev şi profesorul care trebuie să-l ajute pe elev să se autoevalueze.Profesorul discută cu elevul despre ce trebuie să ştie şi ce trebuie să facă acesta de-a lungul procesului de învăţare.La începutul demersului educativ se realizează un diagnostic în concordanţă cu stilul de învăţare a acestuia asupra necesităţilor elevului de învăţare pentru a stabili obiectivele şi criteriile de evaluare. Diagnosticul este facut de profesor şi este discutat cu elevul implicat în evaluare.